КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ
ПЛАНУВАННЯ
УРОКІВ ЗАРУБІЖНОЇ ЛІТЕРАТУРИ
52 год./рік (1,5 тижд.)
Тематичне діагностування
– 4 год.: І семестр – 2, ІІ семестр - 2
Розвиток мовлення – 4
год. : І семестр – 2 (у+п),
ІІ семестр –
2 (у+п))
Виразне декламування
напам’ять – 1 год.
Позакласне читання – 4
год. (або 2 год.)
І СЕМЕСТР
№ |
Дата |
Зміст навчального матеріалу |
Теорія літератури |
Україна і світ |
Література |
ВСТУП. РОЛЬ КНИЖКИ |
|||||
1. 2. |
04.09 11.09 |
Роль книги та читання
художньої літератури у житті сучасної людини. Паперові та електронні книги.
Зарубіжна література. |
Зарубіжна література |
Українські ресурси (друковані і цифрові)
художніх творів для школярів |
Роль художньої літератури в житті людини
та сучасному суспільстві |
СКАРБНИЦЯ НАРОДНИХ КАЗОК |
|||||
3. |
18.09 |
Фольклор. Спільні риси
у фольклорі різних народів. |
Фольклор, його
характерні ознаки |
||
Казки народів світу:
різновиди, ознаки, загальнолюдські ідеали та національна самобутність. |
Народна казка. Сюжет.
Мандрівні сюжети |
Українські народні
казки, які вивчалися в попередніх класах |
Культурні традиції, національні
особливості світосприймання в казках різних країн і народів |
||
4. |
25.09 |
Китайська народна
казка «Пензлик Маляна». Поетизація мистецтва й уславлення образу митця
в казці. |
Чарівна казка |
||
5. |
02.10 |
Арабська народна казка «Синдбад-Мореплавець» (перша подорож). Утвердження
духовної стійкості людини в образі Синдбада-Мореплавця. Ідеї дружби, поваги
до представників різних країн і народів, любові до батьківщини у казці
«Синдбад-Мореплавець». |
Любов до батьківщини. Гостинність, повага до
представників різних країн і віросповідань |
Фільмографія: «Сьома подорож Синдбада»
(режисер Н. Юран, США, 1958), «Пригоди Синдбада» (режисер Ад Нах, США,
1998) |
|
6. |
09.10 |
Брати Я. і В. Ґрімм. «Пані Метелиця». Значення діяльності братів
Я. і В. Грімм для розвитку європейської культури. Уславлення в казці доброти, працьовитості і справедливості. |
Фольклористика.
Фольклористи |
Ідея любові до
батьківщини |
|
7. |
16.10 |
Зіставлення образів героїнь казки «Пані Метелиця», реального і
фантастичного, земного і підземного світів. Справедливість і благородство
пані Метелиці. |
Протиставлення (антитеза) |
Подібність
образів у зарубіжних і українських казках. Казка «Дідова дочка і бабина
дочка». |
Фільмографія: «Пані Метелиця» (режисер
Г. Кольдиць, НДР, 1963) |
8. |
30.10 |
Тематична діагностувальна робота № 1 за розділом «Скарбниця народних казок».
Тести або інші види завдань. |
|||
ЛІТЕРАТУРНІ КАЗКИ СВІТУ |
|||||
9. |
6.11 |
Літературна казка та
її ознаки. Подібності й відмінності від народної казки. |
Літературна казка |
||
13.11 |
Ганс Крістіан Андерсен (1805 -1875). Казка «Снігова королева». Боротьба
добра і зла у творі. Історія чарівного дзеркала. Перешкоди на шляху Герди, її
помічники. Характеристика образу дівчинки. |
Автор твору,
письменник. Авторський твір |
Фільмографія: казкові
сюжети Г. К. Андерсена в мультиплікації |
||
10. |
13.11 |
Утвердження дружби та вірності у казці Г.К. Андерсена «Снігова
королева». Чарівний світ твору. |
Тема, ідея художнього твору |
||
11. |
20.11 |
Оскар Уайльд (1854-1900). «Хлопчик-Зірка». Основний конфлікт.
Символічний зміст назви твору. Динаміка образу головного героя, його стосунки
з матір’ю та іншими персонажами. Шлях Хлопчика-Зірки від егоїзму й байдужості
до відкриття в собі любові й милосердя. |
Протиставлення |
Утілення сюжетів
творів зарубіжних письменників в образотворчому та музичному мистецтві |
|
12. |
27.11. |
Фальшиві та справжні цінності. Любов до матері – одна з визначальних
цінностей життя. Краса зовнішня та внутрішня. Діагностика знань учнів. |
Національні
особливості літературних казок зарубіжних письменників |
||
13. |
04.12 |
Роальд Дал (1916–1990). «Чарлі і шоколадна фабрика». Казкові пригоди
персонажів на шоколадній фабриці містера Вонки. |
|||
14 |
11.12 |
Доброта, щирість і наполегливість головного героя. Зображення родинних
стосунків у творі: сім’я Бакетів, інші родини. Образи дітей і дорослих у
повісті-казці «Чарлі і шоколадна фабрика». |
|||
Вади й небезпеки сучасного світу, їх утілення у творі «Чарлі і шоколадна
фабрика». Утвердження співчуття, милосердя, взаємодопомоги, відповідальності,
морального вибору. Виконання проєктів. |
Фільмографія: «Чарлі і шоколадна
фабрика» (режисер Т. Бертон, США, Велика Британія, 2005) |
||||
15 |
18.12 |
Тематична діагностувальна робота № 2 за розділом «Літературні казки світу».
Тести або інші види завдань. |
|||
Позакласне читання №2. Вільгельм Гауф. «Маленький Мук», «Каліф-лелека» або
інші твори. |
|||||
. |
Резервний урок |
||||
ІІ семестр
№ п/п |
Дата |
Розділ, тема уроку |
Теорія літератури |
Україна і світ |
Література |
СЛУХАЄМО ГОЛОСИ ПРИРОДИ |
|||||
26. |
Зарубіжні поети про природу: Й.В. Ґете (1749-1832). «Нічна пісня
подорожнього». Поетизація природи, утвердження зв’язку природи й людини;
утілення любові та дбайливого ставлення до довкілля. |
Вірш. Пейзаж. Оригінал і переклад |
Українські переклади
поезій |
Пейзажі в різних видах
мистецтва |
|
Або (26.) |
Або Г. Гейне (1797-1856). «Задзвени із глибини...», Дж. Кітс (1795-1821)
(«Про коника та цвіркуна») (1 твір за вибором). |
||||
27. |
Виразне декламування поезій напам’ять |
||||
28. |
Редьярд Кіплінг (1865–1936). «Мауглі». Історія хлопчика, якого виховали
тварини, його дружба з ними. Сміливість, кмітливість, доброта Мауглі. |
Утілення сюжетів
творів зарубіжних письменників в образотворчому та музичному мистецтві |
Фільмографія: «Книга
Джунглів» (режисер Дж. Фавро, США, 2016) |
||
29. |
Яскравість характерів персонажів-тварин, утілення в них людських рис.
Закони джунглів і цінності людського життя. |
«Мауглі» (режисер Е.
Серкіс, США, 2018) |
|||
30. |
Закони джунглів і
цінності людського життя в оповіданнях Р. Кіплінга про Мауглі. |
Персонаж, герой/героїня твору |
|||
31. |
Ернест Сетон-Томпсон
(1860-1946). «Лобо». Авторські спостереження за світом природи. |
Письменник-анімаліст. Анімалістика |
Описи природи, тварин у
науково-популярних текстах, художній літературі та інших видах мистецтва |
||
32. |
Образи тварин, розкриття їх у подіях оповідання «Лобо», авторських
характеристиках. |
Оповідання |
Утілення сюжетів
творів зарубіжних письменників в образотворчому та музичному мистецтві |
Фільмографія: «Лобо» (режисери Джеймс
Алгар, Джек Коуффер, США, 1962), «Лобо» (режисер Стів Гудер, США, 2007) |
|
33. |
Утвердження в
оповіданні «Лобо» ідеї гуманного ставлення людей до тварин. |
«Хроніки тварин Сетона» (режисер Т.
Сирато, Японія, 1989) |
|||
34. |
Тематична діагностувальна робота № 3 за розділом «Слухаємо голоси природи».
Тести або інші види завдань. |
||||
35. |
Позакласне читання №
3. Редьярд Кіплінг. «Рікі-Тікі-Таві» або інші твори. |
||||
СИЛА ТВОРЧОЇ УЯВИ |
|||||
36. |
Льюїс Керролл (1832-1898). «Аліса в Країні Див». Творча історія книги
(згідно з модельною програмою 2-3 розділи за вибором учителя). |
||||
37. |
Образ Аліси, світ її уяви та захопливі пригоди. Персонажі, які оточують
героїню. |
Поглиблення понять про
казку (літературну) |
Фільмографія: «Аліса у Дивокраї»
(режисер Є. Пружанський, Україна (1981) |
||
38. |
Утілення ідеї особистої свободи, вільного мислення й творчого ставлення
до життя. |
Початкові поняття про
фантастику |
«Аліса у Дивокраї» (режисер Т. Бертон,
США, 2010), «Аліса у Дивокраї» (режисер Г.Ласке, США, 1951) |
||
39. |
Розвиток мовлення № 3. Складання плану до образу героїні. |
||||
40. |
Елеанор Портер (1868–1920). «Поліанна» (згідно з модельною програмою 3-4
розділи за вибором учителя). Щирість, мужність і оптимізм Поліанни. |
||||
41. |
Творча фантазія головної героїні, позитивний вплив Поліанни на життя
міста, долю інших людей. |
Портрет |
Фільмографія: «Полліанна» (режисер
Д.Свіфт, США, 1960), «Полліанна» (режисер С. Хардінг, Велика
Британія, 2003) |
||
42. |
Зміни у внутрішньому світі й житті інших персонажів після зустрічі з
Поліанною. Ідея відчуття радості життя, що змінює світ на краще. |
Переклади творів українською
мовою |
|||
43. |
Діагностика знань учнів за розділом «Сила творчої уяви». Розвиток мовлення № 4
(письмово). Твір. |
||||
44. |
Позакласне читання
№4. Анджела Нанетті. «Мій дідусь був черешнею» або інші твори. |
||||
У ВИРІ ЗАХОПЛИВИХ ПРИГОД |
|||||
45. |
Марк Твен (1835–1910). «Пригоди Тома Соєра» (згідно з модельною
програмою 2-3 розділи за вибором учителя). Світ дитинства в романі. Життя
містечка і пригоди юних друзів. |
Утілення сюжетів творів зарубіжних
письменників в образотворчому та музичному мистецтві |
Художні твори для
дітей і про дітей у сучасному мистецтві |
||
46. |
Мрії Тома, його витівки, бажання самоствердитися. Риси характеру Тома, що
розкриваються в стосунках з іншими. Соєр і Гекльберрі Фінн. Том Соєр і Беккі
Тетчер. |
||||
47. |
Сміливість і заповзятливість Тома Соєра та його друзів, їхнє прагнення
зробити довколишній світ цікавішим і людянішим. |
Повість |
|||
48. |
Туве Янсон (1914-2001). «Капелюх чарівника». Чарівність художнього
світу твору. Особливості вигаданого світу Долини мумі-тролів. |
Фільмографія: «Щасливе сімейство
мумі-тролів» (режисер Х.Сайто, М. Кодзіма, Японія, Фінляндія, Нідерланди,
1990) |
|||
49. |
Казкові персонажі, утілення в них ідей доброти, щирості, сімейних
цінностей. |
«Долина мумі-тролів» (режисер С. Бокс,
Д.Роббі, Фінляндія, Велика Британія, 2019) |
|||
50. |
Тематична діагностувальна робота № 4 за розділом «У вирі захопливих
пригод». |
||||
51. |
Підсумковий урок. Літературна вікторина |
||||
52. |
Резервний урок |
||||
Календарно-тематичне
планування уроків зарубіжної літератури.
7 клас
№ |
Розділ, тема уроку |
Дата |
|
|||
|
||||||
Вступ |
||||||
1. |
Оригінал і переклад. Види перекладів,
специфіка художнього перекладу. Переклад і переспів: схожість і
відмінність. Основні принципи аналізу та інтерпретації оригіналу й
художнього перекладу. |
04 |
09 |
|||
Жанр балади у європейських
літературах |
||||||
2. |
Балада як жанр фольклору і літератури.
Характерні ознаки балади. ТЛ. Балада. Фольклорні балади. «Король Лір і його
дочки». |
07 |
09 |
|||
3. |
«Король Лір і його дочки». Моральний
урок у творі. Король Лір як традиційний (вічний) образ. |
11. |
09. |
|||
4. |
«Як Робін Гуд став розбійником». Ідеї
свободи і служіння народові. Образ народного захисника Робіна Гуда. |
14 |
09. |
|||
5. |
Літературні балади. Йоганн Крістоф
Фрідріх Шиллер (1759-1805). «Рукавичка». Випробування головного героя балади.
Образ справжнього лицаря, його мужність, відвага, людська гідність. |
18 |
09. |
|||
6. |
Розвиток мовлення №1 (п). Моє ставлення
до лицаря Делоржа та його вчинку. |
21 |
09 |
|||
7. |
Адам Міцкевич (1798 -1855). «Світязь».
Утвердження любові до батьківщини й героїзму в баладі А. Міцкевича. |
25. |
09. |
|||
8. |
Символічні образи, елементи фольклору у
творі. А. Міцкевич і Україна. Українські образи й мотиви в баладі А. Міцкевича
«Світязь». |
28. |
09. |
|||
9. |
Роберт Льюїс Стівенсон (1850 -1894).
«Балада про вересовий трунок». Основний конфлікт балади (батько і син —
король, свобода — рабство). |
|
02. |
10 |
||
10. |
Утвердження духовної сили піктів,
їхнього героїзму в захисті національних цінностей. |
05. |
10 |
|||
11. 12 |
Повторення та узагальнення теми «Жанр
балади у європейських літературах». |
0913. |
10 10. |
|||
13. |
Контрольна робота №1 за розділами
«Вступ», «Жанр балади у європейських літературах». Тести |
16. |
10 |
|||
14 |
Р.М. Висловлювання про одну з балад з
приведенням прикладів і цитуванням |
|
19. |
10 |
|
|
Історичне минуле в літературі |
||||||
15. |
Вальтер Скотт (1771–1832)– засновник
історичного роману. Історія і художній вимисел у романі «Айвенго».
Поглиблення понять про роман (історичний роман). ТЛ. Початкові поняття про
художній час, художній простір. |
30. |
10 |
|||
16. |
Утілення в образі
Айвенго кодексу лицаря, художні засоби створення
образу. Образи Ровени і Ребекки. |
02. |
11. |
|||
17. |
Зіткнення добра, краси й справедливості
із жорстокістю і підступністю. Образи Бріана де Буагільбера, принца Джона,
Фрон де Бефа, Моріса де Брасі. |
06 |
11. |
|||
18. |
Розвиток мовлення №2 (у). Порівняння
образів персонажів (Бріан де Буагільбер і Айвенго, леді Ровена і Ребека).
Зіставлення літературних творів із їхніми втіленнями в інших видах мистецтва
(кіно, театр, ілюстрації та ін.). |
09. |
11. |
|||
19. |
Друга світова війна у європейській
поезії.
К. І. Галчинський. «Лист із полону», «Пісня про солдатів з
Вестерплятте». |
13. |
11. |
|||
20. |
Позакласне читання №1. А. Марґул-Шпербер «Про назву
концтабору Бухенвальд». Історичне тло створення поезії. |
16. |
11. |
|||
21 |
Джон Бойн (народ. 1971). «Хлопчик у
смугастій піжамі». Зображення Другої світової війни крізь долі дітей і
дорослих. Теми нацизму та Голокосту в повісті. |
20. |
11. |
|||
22. |
Образи дітей (німецький хлопчик Бруно, єврейський
хлопчик Шмуль), їхня дружба і взаємодопомога в повісті «Хлопчик у смугастій
піжамі». |
23. |
11. |
|||
23. |
Ідея рівності представників різних рас,
націй, національностей і народів у творі. Трагічний фінал повісті «хлопчик у
смугастій піжамі» як відображення злочинів фашизму. |
27. |
11. |
|||
24. |
Контрольна робота №2 за розділом
«Історичне минуле в літературі». Тести |
30. |
11. |
|||
Духовне випробування людини |
||||||
25. |
Джеймс Олдрідж (нар. 1918). «Останній
дюйм». Проблема взаємин між батьками й дітьми. Символічність назви
оповідання. Поглиблення понять про оповідання. Дж. Олдрідж і Україна. |
04. |
12. |
|||
26. |
Образи Бена і Деві, художні засоби
їхнього створення. Віра у внутрішні можливості людини, подолання нею
життєвих випробувань, здатність до порозуміння. Утвердження сімейних
цінностей. |
07. |
12. |
|||
27. |
Ідеї миру і дружби. Динаміка
образів головних героїв (Камаль, Полковничий син). ТЛ. Поглиблення
понять про баладу (літературну). » |
11. |
12. |
|||
Ідеї миру і дружби. Динаміка
образів головних героїв (Камаль, Полковничий син). ТЛ. Поглиблення
понять про баладу (літературну) |
||||||
28. |
Проблема духовного випробування людини
та її моральної стійкості у вірші Р. Кіплінга «Якщо…». Сюжет і
композиція вірша. Художні особливості твору, його провідна ідея (людина
повинна залишатися собою у різних життєвих випробуваннях, зберігати вірність
моральним принципам). Урок виразного читання поезії «Якщо» |
|
14. |
12 |
||
29. |
Контрольна робота №3 з теми: «Духовне
випробування людини». Твір |
18. |
12 |
|||
Дружба і кохання |
||||||
30. |
Вірші зарубіжних поетів про дружбу і
кохання. П’єр Ронсар «До того, як любов у світ прийшла…», Р. Бернс «Моя
любов…» (на вибір) Поетизація високого почуття, розкриття його сутності. Й.В.
Ґете «До моїх пісень…», Г. Гейне «Коли настав чудовий май…» (на вибір) Д/з: вивчити напам’ять Р. Бернс.
«Любов» або Г. Гейне «Коли настав чудовий май…» |
21. |
12 |
|||
31. |
Адам Міцкевич «Непевність». Роздуми
ліричного героя про дружбу і кохання. |
|||||
33. |
Урок виразного читання напам’ять віршів
Р. Бернс. «Любов» або Г.Гейне. «Коли настав чудовий май…». |
|||||
34. |
Ульф Старк. «Маленька книжка про любов».
Різдвяна історія в контексті історичного минулого. |
|||||
35. |
Зображення світу дитинства крізь призму
складних життєвих обставин (війна, туга за батьком, бідність,
несправедливість). |
|||||
36. |
«Маленька книжка про любов».
Родинні та шкільні стосунки у творі. |
|||||
37. |
Ідеї підтримки й любові, які допомагають
людям вижити й морально встояти в скрутних обставинах. |
|||||
38. |
Позакласне читання №3. Шолом Алейхем «Книга над піснями».
Відображення у його творахкультури та долі єврейського народу. Тема кохання в повісті Шолом-Алейхема «Пісня
над піснями». |
|||||
39. |
Позакласне читання №4. Шолом Алейхем «Книга над піснями».
Еволюція героїв (Шимек і Бузя) у часі. Біблійні мотиви в повісті. Утвердження
етичних цінностей. |
|||||
40. |
Контрольна робота №4 за темою «Дружба і
кохання». Тести |
|||||
Літературний детектив |
||||||
41. |
Детектив як жанр літератури, характерні ознаки
жанру. Жанрове розмаїття детективів. Е. А. По – засновник жанру
детективу у світовій літературі. |
|||||
42. |
Едгар Аллан По (1809-1849). «Золотий
жук». Захопливий сюжет повісті «Золотий жук». |
|||||
43.
|
Особливості композиційної будови твору –
«розповідь у розповіді», її художнє значення (поєднання різних точок зору,
створення емоційної напруги, таємничої атмосфери та ін.). Образи
Вільяма Леграна, Джупітера, оповідача. |
|||||
44. |
Артур Конан Дойл (1859–1930). Оповідання
про Шерлока Холмса «Пістрява стрічка». А. Конан Дойл – відомий автор
детективних циклів, популярність його героїв у різних країнах.
Особливості сюжету і композиції оповідань про Шерлока Холмса. |
|||||
45. |
Шерлок Холмс як безпосередній учасник
розв’язання сімейного конфлікту в оповіданні «Пістрява стрічка». Сутність
«дедуктивного методу» Шерлока Холмса, утвердження в його образі сили
інтелекту і моральних якостей. Доктор Ватсон як оповідач. |
|||||
46. |
Екранізації творів Е. А. По і
А. Конана Дойла (1-2 за вибором). Втілення героїв детективів засобами
кіномистецтва. |
|||||
47. |
Розвиток мовлення №3 (у). Порівняння
літературних детективів з екранізаціями. |
|||||
48. |
Контрольна робота №5 за темою
«Літературний детектив». Тести |
|||||
Світова новела |
||||||
49. |
Новела як літературний жанр, її
характерні ознаки, різновиди. О. Генрі (1862–1910) – майстер
новели. |
|||||
50. |
Моральні цінності в новелі О. Генрі
«Дари волхвів». Біблійні мотиви у творі, художні деталі. (Біблія «Поклоніння
волхвів»). Новела та її різновиди. |
|||||
51. |
Новела О. Генрі «Останній листок» – гімн
людині, котра здатна на самопожертву заради ближнього. |
|||||
52. |
Специфіка розкриття образу Бермана
(непримітна зовнішність, невдаха, найкращий «шедевр» митця). |
|||||
53. |
Образи дівчат, їхня динаміка (Сью,
Джонсі). Особливості художньої мови новели, розповідач. Поглиблення
понять про оповідача і розповідача. Порівняння образів героїв новели. |
|||||
54. |
Розвиток мовлення №4 (п). Твір-роздум
«Чи здійснилася мрія старого Бермана?» (за новелою О. Генрі «Останній
листок») |
|||||
55. |
Видатний англійський фантаст Герберт
Джордж Уеллс (1866–1946). «Чарівна крамниця». |
|||||
56. |
Точка зору дорослого і дитини в новелі
«Чарівна крамниця». |
|||||
57. |
Рюноске Акутаґава (1892–1927). «Павутинка».
Майстер японської новели Р. Акутагава. Утілення ідеї про моральну
справедливість у новелі «Павутинка». |
|||||
58. |
Філософський зміст твору. Підтекст.
Художні образи новели (Будда, Кандата). Особливості вірувань
японців. |
|||||
59. |
Контрольна робота №6 за розділом
«Світова новела». Твір |
|||||
Сучасна література. Я і світ |
||||||
60. |
Айзек Азімов (1920-1992). «Фах». Роздуми
про майбутнє людини й людства. |
|||||
61. |
Образ Джорджа Плейтена. Проблема
духовної реалізації людини. |
|||||
62. |
Переваги й недоліки системи освіти,
яку змалював А.Азімов у повісті «Фах». |
|||||
63. |
Розуміння сутності культури й освіти,
призначення людини в сучасному світі. |
|||||
64. |
Утвердження сили людського інтелекту,
самостійності мислення, творчої уяви, моральних цінностей. |
|||||
65. |
Діана Вінн Джонс (1934-2011).
«Мандрівний замок Хаула». |
|||||
66. |
«Мандрівний замок Хаула». Поєднання
елементів казки і детективу у творі. |
|||||
67. |
Образ Софі, світ її мрій, бажань, жахів. |
|||||
68. |
Значення художнього прийому чаклунства у
творі. |
|||||
69. |
Презентація списку рекомендованої
літератури на 8-й клас |
|||||
70. |
Повторення та узагальнення вивченого
матеріалу. |
Календарно-тематичне
планування уроків зарубіжної літератури.
10 клас
Всього -35
год: текстуальне вивчення творів -30 годин; позакласне читання – 2 години;
розвиток
мовлення – 4 години(2у+2п); контрольні роботи – 4 год (2 тести+2
твори).
№ |
Дата |
Розділ. Тема уроку |
Примітки |
ВСТУП. ОРИГІНАЛЬНА І ПЕРЕКЛАДНА ЛІТЕРАТУРА В
СУЧАСНОМУ СВІТІ |
|||
1 |
01.09 |
Значення художньої літератури для людини
й людства XXI ст. Формування читача в епоху цифрових технологій.
Оригінали й переклади художніх творів, їхня роль у розвитку особистості.
Перекладна література як важливий складник вітчизняної культури й чинник
формування української нації. |
|
ЗОЛОТІ СТОРІНКИ ДАЛЕКИХ ЕПОХ |
|||
2 |
08.09 |
Стародавня Греція. Етапи й шедеври античності (огляд). ТЛ Міф, епічна поема. |
|
3 |
15.09 |
Уславлення людського розуму, вірності,
винахідливості й допитливості. Засудження беззаконня, насильства й
несправедливості та самовпевненості й марнославства. Образ Одіссея. |
|
4 |
22.09 |
Італія. Специфіка італійського Відродження, його
основні етапи, представники. Роль Данте Аліґ’єрі в історії європейської
культури. |
|
5 |
29.09 |
Данте Аліґ’єрі (1265 – 1321). «Божественна комедія» (Пекло,
І, V). |
|
6 |
06.10 |
Концепція світу й людини. Алегоричний
зміст образів та епізодів. Жанрова своєрідність твору. |
|
7 |
13.10 |
Англія. Ренесанс в Англії. Здобутки й
представники. Один із монологів Гамлета напам’ять
(за вибором учителя). |
|
8 |
20.10 |
Розвиток мовлення №1 (у). Гамлет –
вічний образ світової літератури. Багатогранність шекспірівських характерів.
ТЛ Вічний образ, трагедія. |
|
9 |
03.11 |
Контрольний твір №1 за трагедією
Вільяма Шекспіра «Гамлет». |
|
10 |
10.11 |
Позакласне читання №1. Ніл Ґейман
(нар. 1960). Повість «Кораліна». Особливості стилю автора (чарівні елементи,
дзеркальність образів, динамізм оповіді, іронія). |
|
ПРОЗА Й ПОЕЗІЯ ПІЗНЬОГО РОМАНТИЗМУ ТА ПЕРЕХОДУ
ДО РЕАЛІЗМУ XIX СТ. |
|||
11 |
17.11 |
Специфіка переходу від романтизму до
реалізму. |
|
12 |
24.11 |
Ернст Теодор Амадей Гофман (1776 – 1822). «Крихітка Цахес на прізвисько
Цинобер». Протиставлення філістерів та ентузіастів як провідний
конфлікт творчості Е. Т. А. Гофмана. Особливості сюжету й
композиції повісті. |
|
13 |
01.12 |
«Крихітка Цахес на прізвисько Цинобер».
Гротескні образи. Викривальний зміст твору. Символіка. |
|
14 |
О8.12 |
США. Розвиток романтизму в США, видатні представники. Напам’ять один уривок за вибором учня. |
|
Образ ліричного героя. Символи. Традиції
й художнє новаторство В. Вітмена. |
|||
15 |
15.12 |
Розвиток мовлення №2. Захист
проектів «Пісня про себе». |
|
16 |
22.12 |
Контрольна робота №2 з тем «Золоті
сторінки далеких епох», «Поезія й проза пізнього романтизму та переходу до
реалізму XIX ст.». Тести. |
|
РОМАН XIX СТ. |
|||
18 |
Роман як жанр літератури, його
формування і провідні ознаки. Різновиди роману XIX ст., національна своєрідність. ТЛ. Роман
та його різновиди, індивідуальний стиль. Ідейно-естетичні погляди та
творчий шлях Оскара Вайльда. Передмова
до роману «Портрет Доріана Грея». |
||
19 |
Англія. Оскар Вайльд (1854 – 1900). «Портрет Доріана Грея». |
||
20 |
Система образів. Еволюція образу головного героя. |
||
21 |
Роль фантастики у творі. Символіка.
Образ лорда Генрі. |
||
22 |
Традиції і новаторство О. Вайльда в
жанрі роману. Екранізації романів XIX ст. Образ художника Безіла
Голуорда. |
||
23 |
Розвиток мовлення №3. Твір-роздум «Краса – явище моральне, аморальне чи
«по той бік добра і зла?» |
||
24 |
Позакласне читання №2. Й. Йоганна
Ягелло. «Кава з кардамоном»: синтез підліткової повісті (стосунки в родині,
перше кохання) та детективу (розгадування сімейної таємниці). |
||
25 |
Контрольна робота №3
за темою «РОМАН
XIX СТ.» |
||
ПЕРЕХІД ДО МОДЕРНІЗМУ. ВЗАЄМОДІЯ
СИМВОЛІЗМУ Й ІМПРЕСІОНІЗМУ В ЛІРИЦІ |
|||
26 |
Модернізм як літературно-мистецький
напрям кінця XIX – початку XX ст. Течії раннього модернізму: символізм,
імпресіонізм, неоромантизм. |
||
27 |
Теоретичні засади й художні відкриття
поезії французького символізму. Взаємодія символізму й імпресіонізму в
ліриці. |
||
28 |
Артюр Рембо (1854-1891). «Голосівки»,
«Моя циганерія». Художнє
новаторство А. Рембо. Поєднання рис імпресіонізму й символізму в сонеті
«Голосівки». Образ ліричного героя у вірші «Моя циганерія». |
||
ДРАМАТУРГІЯ КІНЦЯ XIX – ПОЧАТКУ
XX СТ. |
|||
29 |
Зміни в драматургії на межі
XIX–XX ст. ТЛ. «Нова драма», дія (зовнішня і внутрішня),
символ, підтекст, драма-феєрія. |
||
30 |
Бельгія. Моріс Метерлінк (1862 – 1942). «Синій птах». |
||
31 |
Ідея одухотворення життя й відновлення
втрачених зв’язків у драмі-феєрії «Синій птах». Особливості розвитку сюжету.
Роль фантастики. Символіка образів. Трактування фіналу. (ЛК) Екранізації
й театральні вистави за драматичними творами кінця XIX-XX ст. |
||
32 |
Контрольна робота №4 з тем «Перехід
до модернізму. Взаємодія символізму та імпресіонізму в ліриці», «Драматургія
кінця XIX – початку XX ст.» . Тести. |
||
СУЧАСНА ЛІТЕРАТУРА В ЮНАЦЬКОМУ
ЧИТАННІ |
|||
33 |
Мо Янь (Гуань Моє, нар. 1955). «Геній». Мо Янь –
сучасний китайський письменник, лауреат Нобелівської премії з літератури.
«Геній» – історія талановитого юнака, який наполегливо шукає спосіб
убезпечення людей від руйнівних землетрусів. |
||
34 |
Розвиток мовлення №4 (у). Гуманістична сутність образу та духовна стійкість
героя на шляху до мети. Зміни у сприйманні Цзян Дачжі однокласниками, вплив
героя на пробудження їхньої свідомості. Міфологічні алюзії у творі. |
||
35 |
ПІДСУМКИ |
Немає коментарів:
Дописати коментар