Календарне планування 5,7,8 ,10 клас


КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ
УРОКІВ ЗАРУБІЖНОЇ ЛІТЕРАТУРИ 

 

52 год./рік (1,5 тижд.)

Тематичне діагностування – 4 год.: І семестр – 2, ІІ семестр - 2 

Розвиток мовлення – 4 год. :             І семестр – 2 (у+п), 

  ІІ семестр – 2 (у+п)) 

Виразне декламування напам’ять – 1 год.

Позакласне читання – 4 год. (або 2 год.)

 

І СЕМЕСТР

 

 

 

Дата

 

Зміст навчального матеріалу

 

Теорія літератури

 

Україна і світ

 

Література
 і культура

ВСТУП. РОЛЬ КНИЖКИ
В ТРЕТЬОМУ ТИСЯЧОЛІТТІ

1.

2.

04.09

11.09

Роль книги та читання художньої літератури у житті сучасної людини. Паперові та електронні книги. Зарубіжна література.

Зарубіжна література

Українські ресурси (друковані і цифрові) художніх творів для школярів

Роль художньої літератури в житті людини та сучасному суспільстві

СКАРБНИЦЯ НАРОДНИХ КАЗОК

3.

18.09

Фольклор. Спільні риси у фольклорі різних народів.

Фольклор, його характерні ознаки

Казки народів світу: різновиди, ознаки, загальнолюдські ідеали та національна самобутність.

Народна казка. Сюжет. Мандрівні сюжети

Українські народні казки, які вивчалися в попередніх класах

Культурні традиції, національні особливості світосприймання в казках різних країн і народів

4.

25.09

Китайська народна казка «Пензлик Маляна». Поетизація мистецтва й уславлення образу митця в казці.

Чарівна казка

5.

02.10

Арабська народна казка «Синдбад-Мореплавець» (перша подорож). Утвердження духовної стійкості людини в образі Синдбада-Мореплавця. Ідеї дружби, поваги до представників різних країн і народів, любові до батьківщини у казці «Синдбад-Мореплавець».

Любов до батьківщини.

Гостинність, повага до представників різних країн і віросповідань

Фільмографія: «Сьома подорож Синдбада» (режисер Н. Юран, США, 1958), «Пригоди Синдбада» (режисер Ад Нах, США, 1998) 

6.

09.10

Брати Я. і В. Ґрімм. «Пані Метелиця». Значення діяльності братів Я. і В. Грімм для розвитку європейської культури.

Уславлення в казці доброти, працьовитості і справедливості. 

Фольклористика. Фольклористи

Ідея любові до батьківщини

7.

16.10

Зіставлення образів героїнь казки «Пані Метелиця», реального і фантастичного, земного і підземного світів. Справедливість і благородство пані Метелиці.

Протиставлення (антитеза)

Подібність образів у зарубіжних і українських казках. Казка «Дідова дочка і бабина дочка».

Фільмографія: «Пані Метелиця» (режисер Г. Кольдиць, НДР, 1963)

8.

30.10

Тематична діагностувальна робота № 1 за розділом «Скарбниця народних казок». Тести або інші види завдань.

ЛІТЕРАТУРНІ КАЗКИ СВІТУ

9.

6.11

Літературна казка та її ознаки. Подібності й відмінності від народної казки.

Літературна казка

13.11

Ганс Крістіан Андерсен (1805 -1875). Казка «Снігова королева». Боротьба добра і зла у творі. Історія чарівного дзеркала. Перешкоди на шляху Герди, її помічники. Характеристика образу дівчинки.

Автор твору, письменник. Авторський твір

Фільмографія: казкові сюжети Г. К. Андерсена в мультиплікації

10.

13.11

Утвердження дружби та вірності у казці Г.К. Андерсена «Снігова королева». Чарівний світ твору.  

Тема, ідея художнього твору

11.

20.11

Оскар Уайльд (1854-1900). «Хлопчик-Зірка». Основний конфлікт. Символічний зміст назви твору. Динаміка образу головного героя, його стосунки з матір’ю та іншими персонажами. Шлях Хлопчика-Зірки від егоїзму й байдужості до відкриття в собі любові й милосердя.

Протиставлення

Утілення сюжетів творів зарубіжних письменників в образотворчому та музичному мистецтві

12.

27.11.

Фальшиві та справжні цінності. Любов до матері – одна з визначальних цінностей життя. Краса зовнішня та внутрішня. 

Діагностика знань учнів.

Національні особливості літературних казок зарубіжних письменників

13.

04.12

Роальд Дал (1916–1990). «Чарлі і шоколадна фабрика». Казкові пригоди персонажів на шоколадній фабриці містера Вонки.

14

11.12

Доброта, щирість і наполегливість головного героя. Зображення родинних стосунків у творі: сім’я Бакетів, інші родини. Образи дітей і дорослих у повісті-казці «Чарлі і шоколадна фабрика».

Вади й небезпеки сучасного світу, їх утілення у творі «Чарлі і шоколадна фабрика». Утвердження співчуття, милосердя, взаємодопомоги, відповідальності, морального вибору. Виконання проєктів.

Фільмографія: «Чарлі і шоколадна фабрика» (режисер Т. Бертон, США, Велика Британія, 2005)

15

18.12

Тематична діагностувальна робота № 2 за розділом «Літературні казки світу». Тести або інші види завдань.

Позакласне читання №2. Вільгельм Гауф. «Маленький Мук», «Каліф-лелека» або інші твори.

.

Резервний урок

 

ІІ семестр

 

п/п

Дата

Розділ, тема уроку

Теорія літератури

Україна і світ

Література
 і культура

СЛУХАЄМО ГОЛОСИ ПРИРОДИ

26.

Зарубіжні поети про природу: Й.В. Ґете (1749-1832). «Нічна пісня подорожнього». Поетизація природи, утвердження зв’язку природи й людини; утілення любові та дбайливого ставлення до довкілля.

Вірш. Пейзаж.

Оригінал і переклад

Українські переклади поезій

Пейзажі в різних видах мистецтва

Або 

(26.)

Або Г. Гейне (1797-1856). «Задзвени із глибини...», Дж. Кітс (1795-1821) («Про коника та цвіркуна») (1 твір за вибором).

27.

Виразне декламування поезій напам’ять

28.

Редьярд Кіплінг (1865–1936). «Мауглі». Історія хлопчика, якого виховали тварини, його дружба з ними. Сміливість, кмітливість, доброта Мауглі.

Утілення сюжетів творів зарубіжних письменників в образотворчому та музичному мистецтві

Фільмографія: «Книга Джунглів» (режисер Дж. Фавро, США, 2016)

29.

Яскравість характерів персонажів-тварин, утілення в них людських рис. Закони джунглів і цінності людського життя.

«Мауглі» (режисер Е. Серкіс, США, 2018)

30.

Закони джунглів і цінності людського життя в оповіданнях Р. Кіплінга про Мауглі. 

Персонаж, 

герой/героїня твору

31.

Ернест Сетон-Томпсон (1860-1946). «Лобо». Авторські спостереження за світом природи. 

Письменник-анімаліст.

Анімалістика

Описи природи, тварин у науково-популярних текстах, художній літературі та інших видах мистецтва

32.

Образи тварин, розкриття їх у подіях оповідання «Лобо», авторських характеристиках. 

Оповідання

Утілення сюжетів творів зарубіжних письменників в образотворчому та музичному мистецтві

Фільмографія: «Лобо» (режисери Джеймс Алгар, Джек Коуффер, США, 1962), «Лобо» (режисер Стів Гудер, США, 2007)

33.

Утвердження в оповіданні «Лобо» ідеї гуманного ставлення людей до тварин. 

«Хроніки тварин Сетона» (режисер Т. Сирато, Японія, 1989)

34.

Тематична діагностувальна робота № 3 за розділом «Слухаємо голоси природи». Тести або інші види завдань.

35.

Позакласне читання № 3. Редьярд Кіплінг. «Рікі-Тікі-Таві» або інші твори.

СИЛА ТВОРЧОЇ УЯВИ

36.

Льюїс Керролл (1832-1898). «Аліса в Країні Див». Творча історія книги (згідно з модельною програмою 2-3 розділи за вибором учителя).

37.

Образ Аліси, світ її уяви та захопливі пригоди. Персонажі, які оточують героїню. 

Поглиблення понять про казку (літературну)

Фільмографія: «Аліса у Дивокраї» (режисер Є. Пружанський, Україна (1981)

38.

Утілення ідеї особистої свободи, вільного мислення й творчого ставлення до життя. 

Початкові поняття про фантастику

«Аліса у Дивокраї» (режисер Т. Бертон, США, 2010), «Аліса у Дивокраї» (режисер Г.Ласке, США, 1951)

39.

Розвиток мовлення № 3. 

Складання плану до образу героїні.

40.

Елеанор Портер (1868–1920). «Поліанна» (згідно з модельною програмою 3-4 розділи за вибором учителя). Щирість, мужність і оптимізм Поліанни.

41.

Творча фантазія головної героїні, позитивний вплив Поліанни на життя міста, долю інших людей.

Портрет

Фільмографія: «Полліанна» (режисер Д.Свіфт, США, 1960),

«Полліанна» (режисер С. Хардінг, Велика Британія, 2003)

42.

Зміни у внутрішньому світі й житті інших персонажів після зустрічі з Поліанною. Ідея відчуття радості життя, що змінює світ на краще.

Переклади творів українською мовою

43.

Діагностика знань учнів за розділом «Сила творчої уяви». Розвиток мовлення № 4 (письмово). Твір.

44.

Позакласне читання №4. Анджела Нанетті. «Мій дідусь був черешнею» або інші твори.

У ВИРІ ЗАХОПЛИВИХ ПРИГОД

45.

Марк Твен (1835–1910). «Пригоди Тома Соєра» (згідно з модельною програмою 2-3 розділи за вибором учителя). Світ дитинства в романі. Життя містечка і пригоди юних друзів.

Утілення сюжетів творів зарубіжних письменників в образотворчому та музичному мистецтві

Художні твори для дітей і про дітей у сучасному мистецтві

46.

Мрії Тома, його витівки, бажання самоствердитися. Риси характеру Тома, що розкриваються в стосунках з іншими. Соєр і Гекльберрі Фінн. Том Соєр і Беккі Тетчер. 

47.

Сміливість і заповзятливість Тома Соєра та його друзів, їхнє прагнення зробити довколишній світ цікавішим і людянішим. 

Повість

48.

Туве Янсон (1914-2001). «Капелюх чарівника». Чарівність художнього світу твору. Особливості вигаданого світу Долини мумі-тролів.

Фільмографія: «Щасливе сімейство мумі-тролів» (режисер Х.Сайто, М. Кодзіма, Японія, Фінляндія, Нідерланди, 1990)

49.

Казкові персонажі, утілення в них ідей доброти, щирості, сімейних цінностей.

«Долина мумі-тролів» (режисер С. Бокс, Д.Роббі, Фінляндія, Велика Британія, 2019)

50.

Тематична діагностувальна робота № 4 за розділом «У вирі захопливих пригод».

51.

Підсумковий урок. Літературна вікторина

52.

Резервний урок

 

Календарно-тематичне  планування  уроків  зарубіжної  літератури.

7 клас

Розділ,  тема  уроку

Дата

 

 

Вступ

1.

Оригінал і переклад. Види перекладів, специфіка художнього перекладу. Переклад і переспів: схожість і відмінність.  Основні принципи аналізу та інтерпретації оригіналу й художнього перекладу.

04

09

Жанр балади у європейських літературах 

2.

Балада як жанр фольклору і літератури. Характерні ознаки балади. ТЛ. Балада. Фольклорні балади. «Король Лір і його дочки».

07

09

3. 

«Король Лір і його дочки». Моральний урок у творі. Король Лір як традиційний (вічний) образ.

11.

09.

4.

«Як Робін Гуд став розбійником». Ідеї свободи і служіння народові. Образ народного захисника Робіна Гуда.

14

09.

5.

Літературні балади. Йоганн Крістоф Фрідріх Шиллер (1759-1805). «Рукавичка». Випробування головного героя балади. Образ справжнього лицаря, його мужність, відвага, людська гідність.

18

09.

6.

Розвиток мовлення №1 (п). Моє ставлення до лицаря Делоржа та його вчинку.

21

09

7.

Адам Міцкевич (1798 -1855). «Світязь». Утвердження любові до батьківщини й героїзму в баладі А. Міцкевича.

25.

09.

8.

Символічні образи, елементи фольклору у творі. А. Міцкевич і Україна. Українські образи й мотиви в баладі А. Міцкевича «Світязь».

28.

09.

9.

Роберт Льюїс Стівенсон (1850 -1894). «Балада про вересовий трунок». Основний конфлікт балади (батько і син — король, свобода — рабство).

 

02.

10

10.

Утвердження духовної сили піктів,  їхнього героїзму в захисті національних цінностей.

05.

10

11.

12

Повторення та узагальнення теми «Жанр балади у європейських літературах».

0913.

10

10.

13.

Контрольна робота №1 за розділами «Вступ», «Жанр балади у європейських літературах». Тести

16.

10

14

Р.М. Висловлювання про одну з балад з приведенням прикладів і цитуванням

 

19.

10

 

Історичне минуле в літературі

15.

Вальтер Скотт (1771–1832)– засновник історичного роману. Історія і художній вимисел у романі «Айвенго». Поглиблення понять про роман (історичний роман). ТЛ. Початкові поняття про художній час, художній простір.

30.

10

16.

 Утілення  в  образі  Айвенго  кодексу  лицаря,  художні  засоби створення образу. Образи Ровени і Ребекки.

02.

11.

17.

Зіткнення добра, краси й справедливості із жорстокістю і підступністю. Образи Бріана де Буагільбера, принца Джона, Фрон де Бефа, Моріса де Брасі.

06

11.

18.

Розвиток мовлення №2 (у). Порівняння образів персонажів (Бріан де Буагільбер і Айвенго, леді Ровена і Ребека). Зіставлення літературних творів із їхніми втіленнями в інших видах мистецтва (кіно, театр, ілюстрації та ін.).  

09.

11.

19.

Друга світова війна у європейській поезії. К. І. Галчинський. «Лист із полону», «Пісня про солдатів з Вестерплятте».

13.

11.

20.

Позакласне читання №1.  А. Марґул-Шпербер «Про назву концтабору Бухенвальд». Історичне тло створення поезії.

16.

11.

21

Джон Бойн (народ. 1971). «Хлопчик у смугастій піжамі». Зображення Другої світової війни крізь долі дітей і дорослих. Теми нацизму та Голокосту в повісті.

20.

11.

22.

Образи дітей (німецький хлопчик Бруно, єврейський хлопчик Шмуль), їхня дружба і взаємодопомога в повісті «Хлопчик у смугастій піжамі».

23.

11.

23.

Ідея рівності представників різних рас, націй, національностей і народів у творі. Трагічний фінал повісті «хлопчик у смугастій піжамі» як відображення злочинів фашизму.

27.

11.

24.

Контрольна робота №2 за розділом «Історичне минуле в літературі». Тести

30.

11.

Духовне випробування людини

25.

Джеймс Олдрідж (нар. 1918). «Останній дюйм».  Проблема взаємин між батьками й дітьми. Символічність назви оповідання. Поглиблення понять про оповідання. Дж. Олдрідж і Україна. 

04.

12.

26.

Образи Бена і Деві, художні засоби їхнього створення. Віра у внутрішні можливості людини,  подолання нею життєвих випробувань, здатність до порозуміння. Утвердження сімейних цінностей. 

07.

12.

27.

Ідеї миру і  дружби. Динаміка образів головних героїв (Камаль, Полковничий син).   ТЛ. Поглиблення понять про баладу (літературну). »

11.

12.

Ідеї миру і  дружби. Динаміка образів головних героїв (Камаль, Полковничий син).   ТЛ. Поглиблення понять про баладу (літературну)

28.

Проблема духовного випробування людини та її моральної стійкості у вірші Р. Кіплінга «Якщо…». Сюжет і композиція вірша. Художні особливості твору, його провідна ідея (людина повинна залишатися собою у різних життєвих випробуваннях, зберігати вірність моральним принципам). 

Урок виразного читання поезії «Якщо»



14.

12

29. 

Контрольна робота №3 з теми: «Духовне випробування людини». Твір

18.

12

Дружба і кохання

30.

Вірші зарубіжних поетів про дружбу і кохання. П’єр Ронсар «До того, як любов у світ прийшла…», Р. Бернс «Моя любов…» (на вибір) Поетизація високого почуття, розкриття його сутності. Й.В. Ґете «До моїх пісень…», Г. Гейне «Коли настав чудовий май…» (на вибір)

Д/з: вивчити напам’ять Р. Бернс. «Любов» або Г. Гейне «Коли настав чудовий май…»

21.

12

31.

Адам Міцкевич «Непевність». Роздуми ліричного героя про дружбу і кохання.

33.

Урок виразного читання напам’ять віршів Р. Бернс. «Любов» або Г.Гейне. «Коли настав чудовий май…».

34.

Ульф Старк. «Маленька книжка про любов». Різдвяна історія в контексті історичного минулого. 

35.

Зображення світу дитинства крізь призму складних життєвих обставин (війна, туга за батьком, бідність, несправедливість).

36.

«Маленька книжка про любов».   Родинні та шкільні стосунки у творі. 

37.

Ідеї підтримки й любові, які допомагають людям вижити й морально встояти в скрутних обставинах.

38.

Позакласне читання №3. Шолом Алейхем «Книга над піснями».  Відображення у його творахкультури та долі єврейського народу. Тема

кохання в повісті Шолом-Алейхема «Пісня над піснями».

39.

Позакласне читання №4. Шолом Алейхем «Книга над піснями».  Еволюція героїв (Шимек і Бузя) у часі. Біблійні мотиви в повісті. Утвердження етичних цінностей.

40.

Контрольна робота №4 за темою «Дружба і кохання». Тести

Літературний детектив

41.

Детектив як жанр літератури, характерні ознаки жанру. Жанрове розмаїття детективів. Е. А. По – засновник жанру детективу у світовій літературі.

42.

Едгар Аллан По (1809-1849). «Золотий жук». Захопливий сюжет повісті «Золотий жук». 

43.



Особливості композиційної будови твору – «розповідь у розповіді», її художнє значення (поєднання різних точок зору, створення емоційної напруги, таємничої атмосфери та ін.).   Образи Вільяма Леграна, Джупітера, оповідача.  

44.

Артур Конан Дойл (1859–1930). Оповідання про Шерлока Холмса «Пістрява стрічка». А. Конан Дойл – відомий автор детективних циклів,  популярність його героїв у різних країнах. Особливості сюжету і композиції оповідань про Шерлока Холмса.

45.

Шерлок Холмс як безпосередній учасник розв’язання сімейного конфлікту в оповіданні «Пістрява стрічка». Сутність «дедуктивного методу» Шерлока Холмса, утвердження в його образі сили інтелекту і моральних якостей. Доктор Ватсон як оповідач. 

46.

Екранізації творів Е. А. По і А. Конана Дойла (1-2 за вибором). Втілення героїв детективів засобами кіномистецтва.

47.

Розвиток мовлення №3 (у). Порівняння літературних детективів з екранізаціями.

48.

Контрольна робота №5 за темою «Літературний детектив». Тести

Світова новела

49.

Новела як літературний жанр, її характерні ознаки, різновиди. 

О. Генрі (1862–1910) – майстер новели. 

50.

Моральні цінності в новелі О. Генрі «Дари волхвів». Біблійні мотиви у творі, художні деталі. (Біблія «Поклоніння волхвів»). Новела та її різновиди.

51.

Новела О. Генрі «Останній листок» – гімн людині, котра здатна на  самопожертву заради ближнього. 

52.

Специфіка розкриття образу Бермана (непримітна зовнішність, невдаха, найкращий «шедевр» митця).

53.

Образи дівчат, їхня динаміка (Сью, Джонсі). Особливості художньої мови новели, розповідач.  Поглиблення понять про оповідача і розповідача. Порівняння образів героїв новели.

54.

Розвиток мовлення №4 (п). Твір-роздум «Чи здійснилася мрія старого Бермана?» (за новелою О. Генрі «Останній листок»)

55.

Видатний англійський фантаст Герберт Джордж Уеллс (1866–1946). «Чарівна крамниця». 

56.

Точка зору дорослого і дитини в новелі «Чарівна крамниця».

57.

Рюноске Акутаґава (1892–1927). «Павутинка». Майстер японської новели Р. Акутагава. Утілення ідеї про  моральну справедливість у новелі «Павутинка». 

58.

Філософський зміст твору. Підтекст. Художні образи новели (Будда, Кандата). Особливості вірувань  японців.  

59.

Контрольна робота №6 за розділом «Світова новела». Твір

Сучасна література. Я і світ

60.

Айзек Азімов (1920-1992). «Фах». Роздуми про майбутнє людини й людства.

61.

Образ Джорджа Плейтена. Проблема духовної реалізації людини. 

62.

Переваги й недоліки системи освіти, яку  змалював А.Азімов у повісті «Фах».

63.

Розуміння сутності культури й освіти, призначення людини в сучасному світі.

64.

Утвердження сили людського інтелекту, самостійності мислення, творчої уяви, моральних цінностей.

65.

Діана Вінн Джонс (1934-2011). «Мандрівний замок Хаула».

66.

«Мандрівний замок Хаула». Поєднання елементів казки і детективу у творі.

67.

Образ Софі, світ її мрій, бажань, жахів.

68.

Значення художнього прийому чаклунства у творі.

69.

Презентація списку рекомендованої літератури на 8-й клас

70.

Повторення та узагальнення вивченого матеріалу.

 

Календарно-тематичне планування уроків зарубіжної літератури.

10 клас

Всього -35 год: текстуальне вивчення творів -30 годин; позакласне читання – 2 години;

розвиток мовлення – 4 години(2у+2п); контрольні роботи – 4 год (2 тести+2 твори).  

 

Дата

Розділ. Тема уроку 

Примітки

ВСТУП. ОРИГІНАЛЬНА І ПЕРЕКЛАДНА ЛІТЕРАТУРА В СУЧАСНОМУ СВІТІ 

1

01.09

Значення художньої літератури для людини й людства XXI ст. Формування читача в епоху цифрових технологій. Оригінали й переклади художніх творів, їхня роль у розвитку особистості. Перекладна література як важливий складник вітчизняної культури й чинник формування української нації.
ТЛ Автор, читач, художній переклад, діалог культур. 
ЛК Використання Інтернету для розширення кола читання. 
УС Українські бібліотеки. Електронні ресурси українських бібліотек.

ЗОЛОТІ СТОРІНКИ ДАЛЕКИХ ЕПОХ 

2

08.09

Стародавня Греція. Етапи й шедеври античності (огляд).
Гомер (приблизно VIII ст. до н. е.). «Одіссея» (1-2 уривки за вибором учителя). Міфологічні, пригодницькі й побутові елементи в «Одіссеї». 

ТЛ Міф, епічна поема.

3

15.09

Уславлення людського розуму, вірності, винахідливості й допитливості. Засудження беззаконня, насильства й несправедливості та самовпевненості й марнославства. Образ Одіссея.

4

22.09

Італія. Специфіка італійського Відродження, його основні етапи, представники. Роль Данте Аліґ’єрі в історії європейської культури.

5

29.09

Данте Аліґ’єрі (1265 – 1321)«Божественна комедія» (Пекло, І, V). 
Поема «Божественна комедія» як філософсько-художній синтез середньовічної культури й утілення ідей раннього Відродження. Особливості композиції поеми.

6

06.10

Концепція світу й людини. Алегоричний зміст образів та епізодів. Жанрова своєрідність твору.

7

13.10

Англія. Ренесанс в Англії. Здобутки й представники.
Вільям Шекспір (1564  1616)«Гамлет».
Здобутки драматургії В. Шекспіра. Філософські та моральні проблеми в трагедії «Гамлет». Провідні мотиви твору. ЛК Утілення поем Гомера і Данте, трагедії В. Шекспіра у творах мистецтва. УС Українські переклади творів. Уплив літератури античності й Відродження на українську літературу. Гомерівські, дантівські й шекспірівські мотиви у творчості українських поетів.

Один із монологів Гамлета напам’ять (за вибором учителя).

8

20.10

Розвиток мовлення №1 (у). Гамлет – вічний образ світової літератури. Багатогранність шекспірівських характерів. ТЛ Вічний образ, трагедія.

9

03.11

Контрольний твір №1 за трагедією Вільяма Шекспіра «Гамлет».

10

10.11

Позакласне читання №1. Ніл Ґейман (нар. 1960). Повість «Кораліна». Особливості стилю автора (чарівні елементи, дзеркальність образів, динамізм оповіді, іронія).

ПРОЗА Й ПОЕЗІЯ ПІЗНЬОГО РОМАНТИЗМУ ТА ПЕРЕХОДУ ДО РЕАЛІЗМУ XIX СТ. 

11

17.11

Специфіка переходу від романтизму до реалізму.
Німеччина. Романтизм у Німеччині. Е. Т. А. Гофман як представник гротескної течії романтизму. Віхи мистецького шляху. ТЛ Гротеск, фантастика, соціальна сатира.

12

24.11

Ернст Теодор Амадей Гофман (1776 – 1822)«Крихітка Цахес на прізвисько Цинобер». Протиставлення філістерів та ентузіастів як провідний конфлікт творчості Е. Т. А. Гофмана. Особливості сюжету й композиції повісті.

13

01.12

«Крихітка Цахес на прізвисько Цинобер». Гротескні образи. Викривальний зміст твору. Символіка.

14

О8.12

США. Розвиток романтизму в США, видатні представники.
Волт Вітмен (1819 – 1892)«Листя трави» (1-2 уривки за вибором учителя).
Місце В. Вітмена в літературному процесі США. Особливості світобачення митця. Зв’язок збірки «Листя трави» з історією та життям Америки. Тематика, проблематика, композиція збірки «Листя трави». ТЛ Верлібр. УС Майстерність українських перекладачів ліричних творів. Уплив В. Вітмена на українську поезію.

Напам’ять один уривок за вибором учня.

Образ ліричного героя. Символи. Традиції й художнє новаторство В. Вітмена. 

15

15.12

Розвиток мовлення №2.  Захист проектів «Пісня про себе».

16

22.12

Контрольна робота №2 з тем «Золоті сторінки далеких епох», «Поезія й проза пізнього романтизму та переходу до реалізму XIX ст.». Тести.




РОМАН XIX СТ. 

18

Роман як жанр літератури, його формування і провідні ознаки. Різновиди роману XIX ст., національна своєрідність. ТЛ. Роман та його різновиди, індивідуальний стиль. Ідейно-естетичні погляди та творчий шлях Оскара Вайльда. Передмова до роману «Портрет Доріана Грея».

19

Англія. Оскар Вайльд (1854 – 1900)«Портрет Доріана Грея».
О
собливості композиції роману «Портрет Доріана Грея». 

20

Система образів. Еволюція образу головного героя.

21

Роль фантастики у творі. Символіка. Образ лорда Генрі.

22

Традиції і новаторство О. Вайльда в жанрі роману. Екранізації романів XIX ст. Образ художника Безіла Голуорда.

23

Розвиток мовлення №3. Твір-роздум «Краса – явище моральне, аморальне чи «по той бік добра і зла?» 

24

Позакласне читання №2. Й. Йоганна Ягелло. «Кава з кардамоном»: синтез підліткової повісті (стосунки в родині, перше кохання) та детективу (розгадування сімейної таємниці).

25

Контрольна робота №3 за темою «РОМАН XIX СТ.» 

ПЕРЕХІД ДО МОДЕРНІЗМУ. ВЗАЄМОДІЯ СИМВОЛІЗМУ Й ІМПРЕСІОНІЗМУ В ЛІРИЦІ 

26

Модернізм як літературно-мистецький напрям кінця XIX – початку XX ст. Течії раннього модернізму: символізм, імпресіонізм, неоромантизм.
Франція.
Шарль Бодлер (1821  1867). «Квіти зла» («Альбатрос», «Відповідності», «Вечорова гармонія»).  Ш. Бодлер – пізній романтик і зачинатель модернізму. Збірка «Квіти зла» (загальна характеристика). Образи, символи, особливості поетичної мови у віршах Ш. Бодлера.
ТЛ. Модернізм, символізм, імпресіонізм, неоромантизм, символ. 
ЛК. Імпресіонізм та символізм у різних видах мистецтва. 

27

Теоретичні засади й художні відкриття поезії французького символізму. Взаємодія символізму й імпресіонізму в ліриці.
Поль Верлен (1844  1896). «Поетичне мистецтво», «Осіння пісня». 
Естетичні погляди поета у вірші «Поетичне мистецтво». Зображення пейзажів природи і душі в «Осінній пісні». Сугестивність, музичність, живописність лірики.
Напам’ять один вірш за вибором учня.

28

Артюр Рембо (1854-1891). «Голосівки», «Моя циганерія». Художнє новаторство А. Рембо. Поєднання рис імпресіонізму й символізму в сонеті «Голосівки». Образ ліричного героя у вірші «Моя циганерія».

ДРАМАТУРГІЯ КІНЦЯ XIX – ПОЧАТКУ XX СТ. 

29

Зміни в драматургії на межі XIX–XX ст. ТЛ. «Нова драма», дія (зовнішня і внутрішня), символ, підтекст, драма-феєрія.

30

Бельгія. Моріс Метерлінк (1862 – 1942). «Синій птах».
М. Метерлінк як теоретик і практик «нової драми». Концепція символістського театру.

31

Ідея одухотворення життя й відновлення втрачених зв’язків у драмі-феєрії «Синій птах». Особливості розвитку сюжету. Роль фантастики. Символіка образів. Трактування фіналу. (ЛК) Екранізації й театральні вистави за драматичними творами кінця XIX-XX ст.

32

Контрольна робота №4 з тем «Перехід до модернізму. Взаємодія символізму та імпресіонізму в ліриці», «Драматургія кінця XIX – початку XX ст.» . Тести.

СУЧАСНА ЛІТЕРАТУРА В ЮНАЦЬКОМУ ЧИТАННІ 

33

Мо Янь (Гуань Моє, нар. 1955). «Геній». Мо Янь – сучасний китайський письменник, лауреат Нобелівської премії з літератури. «Геній» – історія талановитого юнака, який наполегливо шукає спосіб убезпечення людей від руйнівних землетрусів.

34

Розвиток мовлення №4 (у). Гуманістична сутність образу та духовна стійкість героя на шляху до мети. Зміни у сприйманні Цзян Дачжі однокласниками, вплив героя на пробудження їхньої свідомості. Міфологічні алюзії у творі.

35

ПІДСУМКИ 
Узагальнення і систематизація навчального матеріалу.

Немає коментарів:

Дописати коментар

Рекомендації щодо подолання освітніх втрат